Wednesday, May 20, 2015

SDE esimehe valimistest



SDE liikmena kirjutan ka paar üsna intuitiivset mõtet esimehe valimistest. Toonitan kohe alguses, et minu meelest on nii Jevgeni Ossinovski (edasi JO) kui ka Sven Mikser (edasi SM) mõlemad väga tugevad kandidaadid. SMi toimetamisi olen pikemalt jälginud, hääletasin tema poolt siis kui ta Jüri Pihli vastu esimehe kohale kandideeris ning siiani imetlen tema kiiret reageerimist, loogikat ja täpset mõteteseadmist debattidel.

 JO käekäiku ja seisukohti olen jälginud lühemat aega, kuid olen temaga natuke tihedamalt kokku puutunud. Ta mõtleb SMst pisut aeglasemalt, kuid tema mõtetes on minu jaoks ikka olnud sees üllatusmoment  ning nendes  sisaldub päris hästi kaasamõtlemisele kutsuv element.  Igatahes võib nii SMi kui JOi julgesti ükskõik missuguse teise Eesti erakonna juhi vastu debatile saata. Mõlemad on seda korduvalt ka tõestanud.

Teiseks, ma arvan, et SM on tugevam välispoliitikas, EL ja NATO asjades. Minu arvates oleks ta SDEle üsna ideaalne esikandidaat järgmistel Europarlamendi valimistel (kui ta sellest huvitatud on), aga sinnani on omajagu aega. JO oli hea haridusminister, kes üritas minu meelest päris oluliselt asju paremaks teha just Eestis. Mõne asjaga ta riskis liialt, seisukohad venekeelse hariduse osas olid tal minu arvates igati mõistlikud, kuid enne valimisi nende seisukohtade selgitamine ei õnnestunud.

Järgnevalt, mõlemad kandidaadid on väikeste laste või lapse isad. See tähendab, et kindlasti ei saa kumbki neist olla abielus erakonnaga st ei saa nõuda, et nad pühenduksid SDE asjadele 24 tundi ööpäevas. Selline inimlik moment meeldib mulle tegelikult väga.

Huvitav, et ma ei tea eriti midagi kummagi mehe usuliste seisukohtade ja filosoofiliste eelistuste kohta. Küllap internetis kaevates midagi leiaks, kuid ei hakka hetkel spekuleerima.

Igatahes olen SDE liikmena uhke, et meil on esimehe kohale väga head ja targad kandidaadid, konkurents nende vahel on tõeline, mitte näiline, erakonna autoriteetide (Lauristin, Nestor) toetust on jagunud mõlemale. Ise pooldan Jevgeni Ossinovskit, kuid kindlasti on see üsna napp ülekaal (ütleme 55% minust annaks hääle JOle, 45% SMle). Kaalukaussi mõjutasid eelkõige subjektiivsed asjad: muutuste soov on minus ehk pisut tugevam kui samamoodi jätkamise soov.

 Aga vaatame, umbes nädala pärast on asi selge.

No comments:

Post a Comment