Friday, February 13, 2015

Kiri tädi Maalile



Tere, proua Maali!

Nägin Sind eile turul, kuid olid ostmisega nii hõivatud, et ma ei söandanud kõnetada. Aga Sinu lapselaps Leena ütles, et e-maile loed Sa küll. Usun, et varsti võime juba Facebookis mõtteid vahetada. Usu, see on peaaegu niisama mõnus ja kasulik, kui tookord pärast lastevanemate koosolekut.  

Alguseks tahtsin öelda, et Sinu lapselaps on tubli. Ega tal üksi kerge ei ole, vanemad käivad Soomest vist vaid kord kuus. Sina söödad tal küll nädalavahetusel kõhu täis, paned talle head-paremat Tartusse kaasa, kuid nädala sees tuleb noorel ise hakkama saada. Eks ta saab ka, ehkki vahel on näha, et noore inimese õlgadel on natuke liiga palju argimuresi. Aga Leena saab hakkama, mul on päris terav silm ning annan teada, kui midagi märkan.

Tegelikult on mul üks jutt ka. Jäin paar päeva tagasi Leenaga lobisema ja Sa olevat öelnud, et õpetaja tundub olevat muidu mõistlik mees, kuid mis ta seal sotside hulgas teeb. Aga siis veel seda, et Sulle on see ükskõik, sest Sa nagunii minu poolt hääletada ei saa.

Tegelikult, ütlen ausalt, mul on mul sotside suhtes kahtlusi küll olnud. Nende hulgas on ka inimesi, kes mulle eriti ei meeldi, aeg-ajalt on mõni idee tundunud mulle vastuvõetamatu jne. Aga praegu vastab sotside püüd muuta Eestit natuke solidaarsemaks ja natuke hoolivamaks kõige paremini minu mõtetele. Ning tead, mulle meeldib ka see, kuidas enne valimisi asju aetakse. Toon mõned näited:
Esiteks, mulle tundub, et kampaania asju on aetud enam-vähem korrektselt. Valimiste valvurid on niisugused inimesed, kes toovad välja suuremad eksimused kampaanias – kui keegi kasutab ametialast positsiooni, hirmutamistaktikat jne. Minu teada on sotsid väga harva sellele negatiivsele autahvlile sattunud, võib-olla ei olegi.

Teiseks, hiljuti avaldati erakondade populismi edetabel. See tähendab, et toodi välja erakonnad, kes  lubavad teha asju, mida on reaalsuses väga raske või peaaegu võimatu täita. Sotsidel oli selliseid lubadusi kõige vähem.

Kolmandaks, Eesti Päevaleht otsis võimalikke lahendusi Eesti olulisematele probleemidele ning esitas erakondadele küsimusi, kuidas nad neid probleeme lahendaksid. Toimetuses kaaluti iga erakonna vastuseid ja anti nende eest punkte. Sotsid andsid kõige paremaid vastuseid ja võitsid.

Siis veel: kõige tähtsamad on ikkagi inimesed, kes on nende ideede taga. Valmisdebattides on sotsid hästi esinenud, võtta näiteks Eiki Nestor, kes Foorumis selgelt esile tõusis, kuid ka Jevgeni Ossinovski ja Sven Mikser on igati tasemel olnud.

Hea küll, lähen kõige raskema juurde. Tean ka seda, et Sind vaevab pisut see kooseluseaduse värk. 
Jah, ma olen seda seadust pooldanud, sellel teemal paar artiklit ka kirjutanud. Usu, see pole mingi Euroopa surve või salajane soov midagi lammutada, mis mind sunnib nõnda tegema. Lihtsalt üks grupp inimesi, kes on sajandite jooksul pidanud oma tundeid ja olemust varjama, saavad pärast selle seaduse jõustumist end võrdväärsena tunda. Niipalju kui mina tean, ei toetanud enamik sotside saadikutest seda seadust väga kerge südamega. Aga elus on sageli nii, et iga otsus teeb kellelegi ka haiget.

Hea Maali! Väärikaid ja häid kandidaate on kõikides erakondades. Oskan vaid öelda, et ise hääletades olen ikka vaadanud, kas inimese süda on õige kohas. Elukogemust on Sul palju rohkem kui mul ning õige inimese tunned Sa ikka ära.

No comments:

Post a Comment