Tuesday, August 29, 2017

Miks hääletada sotsiaaldemokraatide poolt



Võtsime pühapäeval Tartus vastu sotsiaaldemokraatide valimisprogrammi „Nutikas Tartu“, samuti avalikustasime kandideerijate nimekirja. Olen juba varem öelnud, et linnavolikokku ma ei lähe, kandideerin erakonna toetuseks. Palusin end nimekirjas viimseks panna ning soovitan minu valijatel anda hääl mõnele neile sümpaatsele sotside kandidaadile, kui kedagi ei leia, alles siis võib ka minu poolt hääletada. Kui umbes poolteist kuud tagasi tutvustasin oma blogis mõningaid sotside Tartu kandidaate, siis tänases postituses otsustasin välja tuua mõned üldised punktid, miks võiks valimistel hääletada minu koduerakonna SDE poolt. 

Kõigepealt seda, et mingis mõttes on SDE kindlasti läbilõige ühiskonnast. Olen siin kohanud väga tarku, kuid ka üsna küündimatuid inimesi, nii sihikindlaid edasipürgijaid kui ka taoistlikke kulgejaid, konfliktseid ja leebeid tüüpe jne. Ei pea ennast mingiks erandiks, mul on teatavaid andeid õpetamiseks ja kirjutamiseks, kuid paljudes asjades, näiteks kiiret mõtlemist nõudvatel debattidel olen üsnagi saamatu.    

Aga miks siis ikkagi sotse valida. Esiteks, mulle ikkagi tundub, et on SDE keskmisest targem ja kultuurilembelisem erakond targa esimehega. Kui vaatasin erakondade esimeeste tänavust debatti arvamusfestivalil, siis panin tähele, et paljudes punktides andis Jevgeni analüüs raamistiku, kus teised debatis osalejad liikuma hakkasid. Ühesõnaga, tarkuse armastajatele võiks sotsid atraktiivsed olla.

Teisena tahaks märkida, et sotside hulgas on üsna heas tasakaalus kaks vabaduse vormi: vabadus millekski ja vabadus millestki. Näiteks ma eriti ei tea, mis asi on erakondlik distsipliin st olen end sotside seas ikka vabana tundnud. Teisalt, olen olnud ka vaba murest, et kui mu entusiasm või energia mingil põhjusel raugeb, kas mulle olulised tegevused lähevad edasi – tean, et keegi võtab mu rolli üle. Vabaduse millekski suur osakaal teeb sotsid sarnaseks mitmete vabaühenduste ja valimisliitudega, vabaduse millestki kohalolu annavad väljakäidud väärtustele ja  ideedele stabiilsuse.
Pole ime, et mitmed valimisliitudes alustanud inimesed on tänaseks jõudnud sotside hulka. Seega võiksid täna valimisliite pooldavad inimesed kaaluda tõsiselt sotside poolt hääletamist.

Kolmandaks, üha enam hakkab kaduma sotside kuvand, et nad räägivad, aga ei tee. Sotside eesmärgiks on ikka olnud püüdlemine hoolivama, solidaarsema ja võrdsemaid võimalusi pakkuva ühiskonna poole ja selleks on reaalseid samme ka tehtud. Nii riigi kui kohalikul tasandil - tean omast käest, et Tartus sai näiteks lasteaiakohtade puudus leevendust just sotsidest linnajuhtude eestvedamisel. Ning märgiline on ka see, et hoolitakse kõikidest inimestest, ka vähemustest. Seega sobivad sotsid valijatele, kellele on oluline paljudest religioonidest  ja maailmavaadetest tuttav põhimõte: käitu nii nagu sa tahad, et teised sinuga käituksid.



No comments:

Post a Comment