Paar panen kirja paar üsna subjektiivset soovi ja mõtet algavaks
õppeaastaks.
Käesoleva õppeaasta alguses oleme
pidanud HTGs tõdema, et väga paljud koolikorralduslikud ja ka sisulised asjad,
mis on teinud meie kooli eriliseks, on tänaseks päevaks laialdaselt omaks
võetud (täpsustuseks olgu öeldud, et nii mõnegi idee järgnevast loetelust oleme
saanud Soomest ). Olgu siin nimetatud puhtaks gümnaasiumiks olemine,
perioodsüsteem, 75-minutilised tunnid, kuid ka näiteks tugev vilistlaste
kaasatus. Ise olen suutnud õla alla panna filosoofia ja usundiloo järjepidevale
õpetamisele, mida ka mitmetes gümnaasiumites pole.
Seega küsimus, mis teeb HTG
teistest eristuvaks kooliks, et õpilased meile ikka tulla tahaksid, on tõsisem
kui veel mõned aastad tagasi. Aga kooli jaoks olulisi ideid mul praegu pole.
Kirjutan väiksematest asjadest, mis mulle endale on tähtsad.
1. Nädala
alguses ühel koolitusel rõhutas HTGd juba üle kümne aasta nõustanud Martin
Tiidelepp, et õpilaste jaoks on hästi oluline, et siin lastakse neil olla nemad
ise – ei eeldata, et nad tingimata mingi uue rolli võtaksid. See on HTG üks
tugevusi küll, mida minu arvates võiks veelgi süvendada. Näiteks õpilaste tagasiside küsitlustelt tuli
välja, et koolis võiks olla üks täiesti vaikne koht. Maja on suur ja hakkasin mõtlema,
et võiks äkki tõesti leiaks ühe vaikse toa, tooks sinna kümmekond mugavat
tooli, ehk ka klassikaline muusika võiks mängida, kuhu vaikuse otsijad saaks
vahetunnil tõmbuda.
Aga jah, piirid
on olemas. Selle iseendaks olemise lubamise juures hakkasin mõtlema oletatavale
juhtumile, kui meie kooli saabuks õpilane, kelle identiteedi juurde käiks ka burka.
Praegu ma arvan, et koolis burkat ei peaks aktsepteerima, juukseid katvat rätti
aga küll.
2. Teisena olen mõelnud, et ainealaselt püüaks õpilastele võimalikult hästi edasi anda
nö suurt pilti. Mõtlen selle all teadmiste raamistikku, et missugused on maailma asjadest arusaamise
põhilised viisid, kuidas on need välja kujunenud ja maailma mõjutanud, mille
poolest need erinevad, missugused on reaalsed valikud jne. Olen mõelnud, et minu kunagiste loodusteaduslike õpingute üheks
suuremaks probleemiks oligi mul selle suure pildi lünklikkus. Mulle näib, et
ainealaselt võiks see mulle selleks aastaks hea väljakutse olla.
3. Kolmandaks
tahan veelgi sügavamat dialoogi õpilastega. Olen seda korrutanud, kuid ütlen
veelkord, et dialoog tähendab minu jaoks seda, et kumbki vastaspool arutelu
alguses ei tea, missugustel seisukohtadel
ta vestluse lõpus on. Tahaksin olla ise valmis muutuma ning olulisi argumente
kuuldes oma seisukohti muutma ning loodan seda ka õpilastelt.
No comments:
Post a Comment