Tuesday, February 3, 2015

Kiidan konkurente



Eelmises postituses käsitlesin SDE nimekirja ning järgnevas postituses otsustasin kirjutada Tartus kandideerivatest erakondadest midagi  head.  Kuna keskendun eelkõige erakondadele tervikuna, siis ei nimeta seal kandideerijaid nimepidi.

Alustan tõdemusega, et nii nagu igal aastal aitab valijakompass leida oma seisukohtadega kõige enam kattuva erakonna.  Eks seda meetodit saab ühel ja teisel viisil kritiseerida, kuid midagi see ikkagi näitab. Vastasin  valijakompassis ettenähtud küsimustele ning avastasin, et isegi minu vaadetega kõige vähem kokku mineva erakonnaga oli mul kattuvus 49%  (http://valijakompass.err.ee/#results/list/MtLjzE27xTNRS9Dy_10863). Seega väga suur osa vaateid ühendab mind kõikide Tartus kandideerivate erakondadega.   

Esmalt tervitan uut tulijat ning kõigepealt tahaks tunnustust avaldada  Vabaerakonna ideaalidest ja loomulikust tunnetusest lähtuvatele püüdlustele. Mulle näib, et tunneksin ennast selles seltskonnas üsna koduselt. Tunnetan selles erakonnas sümbioosi vanemate ja noorte, korrektsuse ja boheemluse, akadeemilisuse ja elutarkuse vahel. Olge te Vabaerakonnas hoitud!

Teiseks peatuksin Isamaa ja Res Publika Liidul. Minu jaoks on see juba sünnijärgselt väga tartulik erakond, kus mul ei puudu ka oma isiklik nostalgia, paljud omaaegsed tuttavad olid Isamaaliidu sünni juures. Võin omast kogemusest öelda, et neid võib usaldada, nad ajavad ikka oma liini, ent ei tee seda tavaliselt jäärapäiselt ega jäigalt.  Igatahes tunnen, et olen selle erakonnaga omamoodi koos kasvanud ning mitmete okste kaudu seotud - näiteks mu naine kuulub IRLi.

Keskerakonda olen ka jälginud, vahel ka kaudselt nende poolt hääletanud – näiteks pooldasin kunagi nende presidendikandidaati Rein Taagepera (Reinu mälestusteraamatud on väga head, naudin neid).  Mulle näib, et Keskerakond oskab välja pakkuda  lahendusi, mis on sageli mullegi sobivad. Nende poolt juba ammu välja öeldud astmelise või siis progressiivse tulumaksu idee olen igatahes omaks võtnud.      

Minu jaoks on ka EKRE uus tulija, sest seos kunagise Rahvaliiduga näib mulle nõrk. Ägedad tegijad, tajun seal selgust, sirgjoonelisust, tugevaid tundeid, pühendumust ja vaikset kirge.  

Tartu linn ja selle areng on kõvasti seotud ka Reformierakonnaga. Nendega kokku puutudes olen kokku puutunud tarkade edasipüüdlike inimestega, kes on töökad ja tublid. Näen selles erakonnas nooruslikku aktiivsust, mis kandub üle ka vanematele tegijatele.  Pole seal vist puudu ka heast tujust ja sportlikkusest.

Mul on hea meel, et Tartu elanike valikuid suurendavad ka Rahva Ühtsuse Erakonna, Eestimaa Roheliste , Iseseisvuspartei ja Eestimaa Ühendatud Vasakpartei ja üksikkandidaat. Ehk kõige rohkem oskan siin ühisosa tunnetada rohelistega, vana bioloogina on loodusteemad mulle ikka lähedased olnud.

Tartus kandideerivad tugevad erakonnad. Olen uhke, et võime sotsidega nii tasemel erakondadele alternatiivi pakkuda.

No comments:

Post a Comment