Sunday, February 8, 2015

Rahadest


 
Tunnistan, et mul pole rahadega kunagi väga hea suhe olnud. Enamasti tulen küll omadega välja, kellelegi võlgu ei ole, kuid suurt midagi üle ka ei jää. Loteriiga on suurim võit nõukogude aja lõpul võidetud 1000 rubla, mis tookord oli väärt paar kuupalka.  

Ma ei ole oma artiklites ja raamatutes rahast palju kirjutanud. Natuke siiski, meenub ehk koos Olga Schihalejeviga kirjutatud usundiloo õpik „Usundimaailma suured küsimused“  (http://failid.koolibri.ee/koduleht/lehitseja/Usundimaailm/index.html?pageNumber=8), kus meil on peatükk „Religioon ja majandus“, kuid rahateemadel on seal vähe juttu. Tsiteerime seal  Benvenuto da Imola reformatsiooniaegset iroonilist märkust rahalaenamise kohta: „Kes võtab vaheltkasu, läheb põrgusse, ja kes seda ei võta, läheb pankrotti.“   
Peatüki lõpus on veel ülesanne: „Oletame, et kristlase ja mitteusklik hakkavad pidama enam-vähem ühesuuruseid ja samas rajoonis asuvaid kohvikuid. Kas nende maailmavaade teie arvates mõjutab nende äritegevust? Selgitage? Kummal teie arvates hakkab paremini minema? Miks?“

Lõiguti olen rahateema mõnda oma artiklisse sisse toonud, näiteks „Jaan elik Johannes ja tema kirik Emajõe Ateenas“  
/../
Jaani kiriku restaureerimiseks läinud rahasummad panevad mõtlema riigi ja kiriku vahekorrale. On täiesti loomulik küsida, et äkki oleks kiriku korrastamiseks läinud summad pidanud kulutama vaeste aitamiseks. Samasugune oli Jeesuse jüngrite esmane reaktsioon, kui nad pahandasid naisega, kes Jeesuse võidmiseks raha kallile salvile oli kulutanud. Jeesus andis õiguse naisele (Mt 26: 6–13). Teisalt tuleb meelde, et tartlased on harva niisuguse üksmeelega osalenud korjandustes kui Jaani kiriku katuse vaskpleki ja kellade ostmiseks, pidades kiriku taastamist loomulikuks.

Artikkel tervikuna:  http://epl.delfi.ee/news/arvamus/toomas-jurgenstein-jaan-elik-johannes-ja-tema-kirik-emajoe-ateenas?id=51015193

Aga nüüd natuke piinlik jutt. Et seekord nähtavana lõpuni kampaanias püsida, on mul natuke raha vaja. Kui keegi blogi lugejatest tunneb, et ma olen väärikas kandidaat, siis olen tänulik, kui mind toetate. Ning kindlasti ärge toetage mind siis, kui ma ise olen teile sümpaatne, kuid te minu mõtteid poliitikast ei jaga.   

Kõige lihtsam on toetada, kui teha ülekanne sotsiaaldemokraatide kontole ning selgitusse panna „Toomas Jürgensteini kampaania“ või siis otse minu kontole.

Arveldusarved:
Sotsiaaldemokraatlik erakond
SEB Pank EE711010022000260009
Swedbank EE762200221015674174

Toomas Jürgenstein
Swedbank EE152200001106672535

No comments:

Post a Comment